Kom i form og få endnu bedre skioplevelser

0

Måske er det ikke lige det, du tænker allermest på, når du er ved at booke din ferie, men effektive øvelser inden skiferien har faktisk stor betydning for, hvor gode dine oplevelser i sneen bliver

Er du ikke allerede i god form eller i gang med nogle effektive øvelser, er det med at begynde nu, inden det er for sent. Det er nemlig vigtigt, at du er i god form, inden du drager af sted på skiferie, for at du kan sikre de bedst mulige skioplevelser og samtidig undgå skader. Derfor har vi samlet nogle effektive øvelser, der kan gøre dig helt klar til en masse sjove udfordringer på pisterne.

Bliv klar med disse effektive skiøvelser

Hvis du dyrker almindelig styrketræning, er det naturligvis bedre end ingenting. Men for at være bedst muligt forberedt til udfordringerne på pisterne, bør du komme i gang med at lave nogle træningsøvelser, der er netop målrettet skiløb. Derfor bør du ikke kun træne din styrke, men også motorik, kondition og smidighed. Ved at forbedre din form på alle disse områder, kan du sikre dig selv nogle endnu bedre skioplevelser.

Kondition:

En god kondition giver dig fysisk overskud, så du ikke er alt for træt sidst på dagen. Det betyder dermed, at du kan reducere risikoen for uheld. Træn gerne 3-5 gange per uge i en halv til en hel time ad gangen. Er du allerede i god form, bør du dyrke intensiv intervaltræning frem mod skiferien.

Du kan blandt andet træne din kondition ved hjælp af:

  • Lange gåture
  • Løb
  • Cykling

Styrke:

Styrketræningen er en meget vigtig del af forberedelsen til skiferien. Dit skiløb bliver nemlig markant bedre, hvis du har stærke og stabile knæ og en god kernemuskulatur. Træn gerne 2-3 gange per uge i en halv til en hel time ad gangen.

Du kan blandt andet styrke dine muskler med følgende øvelser:

  • Squats
  • Dødløft
  • Lunges

Motorik:

Din balance og dine tekniske evner har også rigtig stor betydning for dit skiløb. For at sikre, at du får den bedste teknik i dit skiløb, bør du tage med på skiskole. Uanset hvilket niveau du er på, får du rigtig meget ud af nogle timer sammen med en erfaren skiinstruktør.

Du kan blandt andet styrke din balance ved hjælp af:

  • Stående diagonalløft
  • Tåhævninger
  • Stå på et ben på et vippebræt

Smidighed:

Det er ikke et must, at du har en god smidighed, når du skal stå på ski, men det er en stor fordel. Smidige muskler og en god bevægelighed er med til at minimere risikoen for skader.

Bliv mere smidig ved hjælp af blandt andet:

  • Baglårsstræk
  • Frøen
  • Udstrækningsøvelser for ben, hofte og ryg

Book din næste skiferie billigt online

Har du ikke booket din næste skiferie endnu, kan du nemt og hurtigt finde billige skirejser online. Med rejsebureauet ClickSki kan du komme billigt på skiferie til Østrig eller Tyskland. De fleste af deres skirejser er kør-selv-rejser, hvilket betyder, at du kan forme rejsen, som det passer for dig og dine medrejsende. Udover at du får en billig skiferie, giver muligheden for at køre selv en helt anden frihed, da der er plads til stop undervejs for at gøre turen endnu mere oplevelsesrig og hyggelig.

Du kan gøre skiferien endnu billigere ved at booke i rigtig god tid eller sidde klar ved tasterne, når der kommer restpladser og afbudsrejser. På den måde kan du booke en billig skirejse, der stadig er af høj kvalitet og med en masse sjove skioplevelser. Sørg blot for, at du er helt klar og i god form, inden du booker din næste skiferie.

Share.

About Author

Leave A Reply