Sæt realistiske mål for din sommer

0

Har du booket rejse til sommer, med planer om at blive godt solbrændt på stranden, men har svært ved at hive dig sammen til at komme i den form du drømmer om. Så er du ikke alene, for mange er det svært at finde energi til at opretholde en sund hverdag og få spist de rigtige ting. Denne artikel vil give dig det forspring du har brug for, til at komme godt i gang til næste år inden sommeren nærmer sig. Så her får du 3 gode råd til hvordan du sætter realistiske mål for dig selv.

Lad vær at presse dig selv

Det første råd er at huske ikke at presse dig selv alt for hårdt. Der er ikke noget værre end at sætte alt for høje forventninger til sig selv, og så ikke være i stand til at kunne gennemføre dem. Sæt i stedet lidt færre krav til dig selv, så du har en realistisk chance ofr at komme igennem dem. Hvis du gennemfører de mål, du har sat for dig selv, kan du med fordel gradvist hæve dine mål, så du til sidst er inde i en rigtig god træningsrutine. Men for overhovedet at skulle finde motivationen i første omgang, er det en nødvendighed at gå stille frem.

Skriv dit mål ned

Nogen gange hjælper det at visualisere sine mål ved at skrive dem ned. På den måde kan man helt præcis se, hvad det er man går rundt og kæmper så meget for. Hvis det er fordi du har bestilt en rejse fra rejsepriser.dk og ønsker at din krop skal stå snorlige til den ferie, kan du måske printe et billede ud af en rollemodel, som har den krop, du går og drømmer om. Det vil i hvert fald give dig et motivationsboost i den rigtige retning.

Husk dine proteiner

I en travl og stresset hverdag er det som sagt svært altid at få de rigtige næringsstoffer indenbords, og man er mere tilbøjelig til at vælge et usundt og hurtigt alternativ som ikke giver kroppen de rigtige ting at arbejde med, derfor er det vigtigt at opretholde en form for balance, her kan man supplere sine mellemmåltider med proteinbarer eller protein-shakes. Proteinbaren eller proteinpulver er et nemt supplement til hverdagens måltider, især til mellemmåltider er det supereffektivt, da proteinbaren giver en god mæthedsfornemmelse, som varer i længere tid. Det er derfor også en god måde at få sine proteiner på, hvis man ofte er på farten.

Nyt træningstøj

I mange tilfælde vil nyt træningstøj også kunne være med til at skubbe sin træning i gang. Hvis man føler sig godt tilpas i det tøj, som man har på, er der også en større chance for at man får hevet sig selv op i træningscenteret oftere. Så anskaf dig noget lækkert og blødt træningstøj, som passer lige præcis til dig.

Forhåbentligt kunne du bruge disse råd til, at få noget inspiration til, hvordan du kan sætte nogle realistiske træningsmål for dig selv.

Share.

About Author