Ting du kan gøre for at blive mere motiveret, når det kommer til træning

0

Du har sikkert været der: Du fortæller alt og alle, at du skal til at i gang med at træne, og hvad sker der? Ingenting. Måske når du lige at gå i gang, før motivationen når en ende, ellers måske når du slet ikke at starte. Men sådan behøver det skam ikke være! Hvis du virkelig gerne vil i gang med træningen, er der flere forskellige måder, du kan motivere dig selv på. Læs med her!

Sæt nogle små mål ad gangen

Et af de største problemer når det kommer til at træne, kan ofte være, at det ikke virker til, at der sker noget. Og det er tit fordi, at du sætter dine mål for ambitiøst til at starte med. Tab af fedt og øgning af muskelmasse er ikke noget, der sker over én eller to træninger. Derfor kan det være en god ide at sætte nogle mindre mål ad gangen. På den måde når du ikke at miste motivationen, til det langvarige mål du har gang i. Når du så har opfyldt delmålet, kan du sætte dig et nyt et, og langsomt nærme dig dit endelige mål.

Gør træningen sjovere

For mange ender det også med, at træningen bliver en sur pligt, i stedet for noget du rent faktisk har lyst til. Og sådan skal det selvfølgelig ikke være. Du skal træne, fordi du synes det er sjovt! Når træningen bliver lidt mindre sjov, kan det måske hjælpe at fyre noget god musik af. Så tag din højtaler under armen, næste gang du er nede at træne – og hvis du ikke har én endnu, kan du her finde den bedste trådløse højtaler. Noget andet du kan gøre, er f.eks. at sætte en god serie på, mens du løber på løbebåndet, eller træne med andre, så I kan snakke.

Share.

About Author

Leave A Reply