Trampolin som motionsform

0

Træning forbinder de fleste mennesker med en løbetur eller en tur i fitness, men måske har du overset en anden motionsform, nemlig trampolinen. Ofte har folk en trampolin stående ude i deres have uden at benytte den til at dyrke motion. Børn har glæde af trampolinen, så hvorfor kan du ikke også det?

Træning på trampolinen

Sved på panden er sundt for alle mennesker, både for dit velvære og for din krop. Når du har dyrket motion, oplever du, at din puls stiger. Dette vil du opleve, når du hopper på trampolin. Du kan se udvalget af trampoliner på tilbud, hvis du ikke allerede ejer en trampolin.

Træning på trampolinen er hårdere, end du går og tror. Det, at du hopper op og ned på trampolinen gør, at du får brugt nogle andre muskelgrupper, end dem du til dagligt bruger. Hvis ømheden efter en tur på trampolinen rammer dig, så frygt ikke – det er ganske normalt. Det viser bare, at du har brugt kroppen på en anden måde, end den er vant til. Når du hopper på trampolinen, træner du i øvrigt også din balance og din koordinationsevne.

Ting til eftertanke

Når du hopper, skal du huske på at hoppe med eftertanke. Det er vigtigt, at der kun færdes en person ad gangen på trampolinen, og du ikke har nogle genstande på dig, mens du hopper. Fokuser på at hoppe inde på midten af trampolinen, hvor der er en anmærkning af, at det er midten. Sørg for der ikke er ting placeret under trampolinen, når du hopper, og tjek løbende om der er nogle usædvanlige tegn på, at trampolinen ikke er, som den skal være. Hvis du gør disse ting, er du sikret en effektiv og god træning, så tag du og hop. Når du hopper på trampolin udenfor, får du samtidig frisk luft, så bliver det næsten ikke bedre.

Share.

About Author

Leave A Reply